The Effect of Mental Health Education Game on the Trust of Employees

At the 8th DiGRA Japan, I will present "The Effect of Mental Health Education Game on the Trust of Employees"

Abstract : In this research, we examine the effect of training using mental health education game "Dead or Alive" on employees. We investigated the engagement for the training of employees who participated in the training and the trust in the team before and after the training. Report on the results of analysis of training and survey.

Keywords : Serious Game, Mental Health, Teaching Material, Gamification

Author : Hironori SAKAI, Toru FUJIMOTO, Chiharu KOGO

Game : Dead or Alive, HEART QUAKE, 2017

Reference : 

1.Dead or Alive http://heart-quake.com/game/mental_health

2.8th DiGRA http://digrajapan.org/conf8th/


第8回 日本デジタルゲーム学会 年次大会で,研究『メンタルヘルス教育ゲームが従業員の信頼に与える影響』を発表します。

概要:本研究は,メンタルヘルス教育ゲーム『Dead or Alive』を用いた研修が従業員に与えた影響を検討した。その結果,研修に参加した従業員のチームに対する信頼は有意に向上することが示された。また,研修への関与(エンゲイジメント)について高い数値を示した。これらのことから,『Dead or Alive』を用いた研修は,従業員のメンタルヘルス対策へのエンゲイジメントとチームに対する信頼感の向上に寄与することが示唆された。

キーワード:シリアスゲーム,メンタルヘルス,学習コンテンツ,ゲーミフィケーション

著者:坂井 裕紀,藤本 徹,向後 千春

ゲーム:『Dead or Alive』, HEART QUAKE, 2017

参照:

1.デッド オア アライブ http://heart-quake.com/game/mental_health

2.第8回DiGRA年次大会 http://digrajapan.org/conf8th/

SAKAI Hironori's Open Lab 坂井裕紀のオープンラボ

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