Report of Research Presentation!

We presented "Effectiveness of a Learning Program Using a Game to Simulate Second Person Death - Focusing on SOC" at the 2022 Spring National Convention of the Japan Society for Educational Technology held on March 20 (Sun.).

JSET 2022 Spring National Convention HP

https://www.jset.gr.jp/taikai40/

Once again, I realized that in order to continue this research, I need a wide range of knowledge about medicine, life, health, education, learning, games, gamification, etc., and that it is essential to cooperate with researchers and clinicians in various fields, not to take on everything on my own.

--

研究発表報告!

3月20日(日)に開催された日本教育工学会2022年春季全国大会にて,「二人称の死を疑似体験するゲームを用いた学習プログラムの効果 -SOCに着目して」を発表しました。

JSET2022年春季全国大会HP

https://www.jset.gr.jp/taikai40/

あらためて,この研究を続けるためには,医療・生命・健康,教育・学習,ゲーム・ゲーミフィケーション,等,幅広い知識が必要だと思ったし,自分一人ですべてを抱えず,各領域の研究者や臨床家の協力が不可欠だと認識できた。


SAKAI Hironori's Open Lab 坂井裕紀のオープンラボ

SAKAI, Hironori's Open Lab - 坂井 裕紀の研究&活動 -

0コメント

  • 1000 / 1000